15 Kasım 2016 Salı

Azla Mutlu Olmak

Merhaba sevgili kitapseverler,

Sade yaşamla daha az stres, daha çok mutluluk...Eşyaların da stres sebebi olduğunu hiç düşündünüz mü?...

Sürekli alışveriş yapmaktan sıkıldınız mı, stresinizden uzaklaşmak için kendinizi alışveriş merkezlerinde mi buluyorsunuz. Peki aldık diyelim, evde aldıklarımızı yerleştirecek yer var mı, yer varsa bile dolapların tıkabasa dolması bizi ne derece mutlu ediyor ve daha bir çok konu; 
  • Neden alıyoruz, satın almaya teşvik eden pazarlama stratejileri ile nasıl savaş vereceğiz.
  • Aldıklarımızı nasıl muhafaza edeceğiz.
  • Sahiden de almamız gerekli mi, kendimizi mutlu etmek için mi, ihtiyacımız olduğu için mi alışveriş yaparız...
  • Pazarlama stratejileri ile nasıl savaş vereceğiz
  • AVM ler yerine alternatifler üretebilmek
  • Hayatımızı sadeleştirmemiz gerekli mi, ürünleri nasıl sınıflandirmalıyız.
  • Yüzeyler üzerine birşeyler koymak için var, evet ama koyduğumuz şeyler gerçekten orada olmak zorunda mı?
  • Eve gelen her yeni şey karşısında eski bir eşyadan vazgeçmek çok mu zor?
  • Ürünleri sınıflandırırsak aynı olanları daha iyi kıyaslayıp elden çıkartabiliriz.
  • Strateji şu; çöp-transfer-hazine
  • Hergün evden bir ürün atsak ve attıklarımızı listelesek.
  • Emanet eşyaları ne kadar süre saklamalıyız gibi bir sürü detayı  kitabın içinde bulup, soruları cevaplandırabiliriz.
Kitabın başlığını gördüğümde ihtiyaçları sınırlandırmak gerekli mi gerekli ise nasıl yapacağız umudu ile elime aldım. Sadeleşmeye yönelik önerileri ile farklı bir bakış açısı kazandırıyor. Minimalist yaşam için ipucu niteliğinde. STREAMLINE tekniği açıklanıyor.
Roman, tarih, siyaset, bilim kurgu ve kişisel gelişim gibi kategorilerin dışında değişik birşeyler okumak isteyenler için ideal bir kitap.

Son zamanlarda minimalistliğe merak salmış ve kapsül gardropları merak edenler ve sadelik arayanlara keyifli okumalar diliyorum.
E kitap olarak da satılmaktadır.



1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Sadelik üzerine kaleme aldığınız yazınız için çok teşekkür ederim. Yaklaşık 2 buçuk senedir ben de sade yaşam, minimalizm ve atıklarımızı azaltma konusunda araştırmalar yapıyorum ve bu konuda yapılan çalışmaları hem bütçemiz hem de doğamız için oldukça faydalı buluyorum. Günümüzde hızlı tüketim arttı ancak bu durum insanların fazla eşya ve fazla kıyafet içinde boğulmasına yol açtı. Yapılan alışverişler kısa süreli mutluluk sağlasa da esas mutluluğun insanın içinde olduğuna inanıyorum ve insan yalnızca tüketerek mutlu olamaz. Gerçek mutluluğu ancak üreterek, yeni şeyler keşfederek, kendimize yatırım yaparak yakalayabiliriz. Bu açıdan ben de ‘’Az, çoktur’’ ilkesini benimseyenlerdenim ve sadeliğin hem iç huzuru hem de verimli bir yaşamı sağladığına inanıyorum. İzninizle ben de bu konu üzerine yazdığım bir yazımı sizinle paylaşmayı çok isterim: https://www.tarz2.com/fazlaliklar-sizi-tuketmesin

    Keyifli okumalar diliyorum,
    sağlıcakla kalın.
    www.ebrubektasoglu.com

    YanıtlaSil

Başarı ile gönderildi. Teşekkür ederiz.